Onze aanpak

Strategisch advies: De omgeving waarin zowel profit als non-profit organisaties functioneren is complex.  Een sterke commerciële strategie is noodzakelijk om beter te kunnen inspelen op de invloeden en de veranderingen die uw organisatie impacteren. Vanuit de beste strategie stellen we de juiste doelstellingen en zorgen we ervoor dat uw organisatie deze ook waarmaakt.  Eindresultaat is commercieel succes.

Coaching: Onze mensen begeleiden uw medewerkers om commercieel sterker te worden.  Dit doen we tijdens de uitvoering van hun taken, al dan niet gebaseerd op de resultaten en de verbeterpunten die ons aangereikt worden uit de KOAN SalesDNA analyse (alertlearning.be). Deze analyse geeft ons een correct beeld van het Sales-DNA van uw medewerker waardoor u snel en efficiënt naar resultaatverbetering werkt.

Onze aanpak is eenvoudig maar vereist expertise, een kritische kijk van buitenaf en inzet van alle partijen: 

  1. REFLECT: We zijn sterk in analyseren en krijgen zeer snel een zuivere kijk op uw organisatie en haar sterke en zwakke punten.  Waar nodig voeren we verdere analyses uit zonder overkill of onnodige bevragingen. 
  2. RETHINK: We zijn sterk in de creatie van de ideale commerciële strategie voor uw bedrijf. We maken aanbevelingen die realistisch en uitvoerbaar zijn. 
  3. REBUILD: We begeleiden en we DOEN! We coachen en nemen waar nodig de operationele verantwoordelijkheid. We maken waar wat we beloofd hebben.
  4. REFOCUS: We zorgen voor overdracht en bestendigen, opdat u met een vernieuwde focus commercieel veel sterker staat en meer succes boekt.

Verwacht hard werk en duidelijke beslissingen

Het commercieel succesvol maken van een organisatie vereist hard werk en toewijding van individuen in de eerste plaats. Stel uzelf de vraag of u werkelijk klaar bent voor de verandering die uw bedrijf succesvoller zal maken.  Wij verwachten dat onze klanten bereid zijn om ook zelf de handen uit de mouwen te steken.

Verwacht open communicatie
Communicatie is een sleutelbegrip.  Zowel communicatie tussen uw bedrijf en het onze, als onderling binnen uw bedrijf is cruciaal. Wij zijn gewoon om samen te werken met medewerkers op alle niveaus en weten hoe belangrijk het is om duidelijk en open  te communiceren over de verwachtingen die wij van iedereen hebben en de verwachtingen die iedereen van ons mag hebben.

Verwacht actie
Wij gaan er niet vanuit dat resultaat behaald wordt door louter aanbevelingen. Wij helpen u de nodige veranderingen door te voeren en de uitdagingen aan te gaan. Interviews, workshops, business games, opleidingen, coaching, actie, DOEN! Wij rollen samen met u onze mouwen op en zorgen ervoor dat iedereen mee op de kar springt. Alleen dan mag u verwachten dat we samen succes zullen boeken.

Verwacht resultaat
Dankzij  een rijk palet aan talenten en oplossingen geeft Salesbox uw bedrijf een meerwaarde waaruit u alleen maar concurrentieel voordeel kan halen. Verwacht concreet resultaat op maat van uw bedrijf. Pas dan mag u tevreden zijn.

Onze 9 bouwstenen

x

How do you divide your broad market into subsets with common needs? Do you design and implement strategies to target their specific needs and desires? ...

x

What actions do you take for the understanding & influencing of your business reputation? How can references create more sales? ...

x

What efforts do you make to reward your customers, partners, employees? Do you encourage their loyalty and buying behaviour? ...

x

How do you deliver value? What channels, tools, processes do you use? Who takes ownership and responsibility? ...

x

How do you manage interactions with current and future customers?  How do you organize, automate and synchronize sales, marketing, delivery, support? ...

x

What's the real value you want to deliver? Do you meet your customers' needs and expectations?  Do customers understand your offering to its full extend? ...

x

What key resources are needed to make your business model successful? How can these resources be optimized? What about happiness at work and how can this be measured? ...

x

What do you do in order to sell and deliver value? How can sales be optimized? How can service be delivered in a more efficient, less expensive way? ...

x

What partnerships are necessary to make your business plan succeed?  Do you create win-win relationships? ...